Profile Image
The Editor in Chief: Professor Nabil Fatahallah

Emeritus Professor, Mechanical Department, Faculty of Engineering, Al Azhar University, Cairo-Egypt.

Doctor of Engineering (Dr. Eng.) from Research Institute for iron, Steel and Other Metals, Tohoku University.

He was awarded the "Nation's Award" (Tashgieyya) in the field of Engineering granted by the Egyptian Academy of Scientific Research and Technology, and was awarded the "Order of Merit" granted by the President of Egypt

Profile Image
Scope of the journal

“BAHETH” in Architecture, Engineering, and Technology, is a peer-reviewed journal that publishes original academic research in the fields of Architecture, Engineering, and Technology. The journal welcomes research in the Arabic Language with an English Abstract.


Baheth welcomes diverse approaches to innovative ideas that could potentially be a breakthrough in a particular field of study. To provide permanent archiving, Baheth is archived in the collaborative digital preservation archiving systems in LOCKSS, as they provide access to permanent and authorized digital content for electronic scholarly journals.


In accordance with the definition of open access journal provided by BOAI, Baheth is a model of the fully open journal that allows global open access to its content which is freely available without charge to users and institutions. They are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose for non-commercial use, without asking prior permission from the publisher or the author.

Vol 1, issue #1 (2018): أبحاث المؤتمر الدولي الرابع عشر للأزهر حول: الهندسة والعمارة والتكنولوجيا

يشمل العدد الأول من "باحث" أبحاث المؤتمر الدولي الرابع عشر من قبل جامعة الأزهر. يهدف هذا العدد إلى تقديم وجهة نظر متكاملة حول أحدث الأبحاث العربية في الهندسة ومشتقاتها. أبدى علماء من الشرق الأوسط حرصهم على نشر أعمالهم على أمل المساهمة بأحدث الأبحاث في المجتمع الأكاديمي.

Vol 2, issue #1 (2019): أبحاث المؤتمر الدولى الاول حول الاستدامة: الكفاءة البيئية لتحقيق معيشة أفضل

يشمل العدد الثاني من "باحث" أبحاث المؤتمر الدولى الاول حول الاستدامة: الكفاءة البيئية لتحقيق معيشة أفضل، و الذي يهدف إلى مناقشة الأمور البيئية المختلفة. في سياق التغيرات البيئية التي تواجه دول العالم ، هناك حاجة متزايدة لرؤى جديدة للتعامل مع التنمية المستدامة لتحسين جودة الحياة. كما أن هناك حاجة للحفاظ على الموارد الطبيعية و استدامتها من أجل الأجيال القادمة ، هذا الذى يجعل التركيز على الجانب البيئي مسألة حاسمة وهامة جداً، و هذا الذي يهدف إليه هذا العدد.

Vol 2, issue #2 (2019): أبحاث المؤتمر الدولى الثالث للحفاظ على التراث المعماري

يشمل العدد الثالث لمجلة "باحث" أبحاث المؤتمر الدولي الثالث للحفاظ على التراث المعماري و الذي يناقش مواضيع مختلفة تهدف لحماية التراث و الحفاظ عليه.
Announcements
No announcements have been published.